CtrlZ.blogg.se

Politisk. Personlig. Meningslös?

Rapport från en pokerturnering.

Kategori: Allmänt

Sitter här och lirar en pokerturnering. 
Ni kommer nu få följa mig "live".

Taktiken är att spela relativt  tajt. Det är 15 min mellan levels (blindsnivåerna) så det finns tid att vänta. Sist jag spelade kom jag på 12e plats i en sån här turnering. 

Startstack 1.5k, 180 spl. Insats 4.5$ 

Turneringen är kommen till lvl 3 (25/50). Uppe i 2.8k Har träffat ganska bra so far. Stege, kåk är några av vinnarhänderna. Fick nyss AA men alla foldade.

Efter att ha träffat lite par är jag uppe i 4.8K. fort. LVL 3. Bordet är helt blått, alltså är jag
chipleader:).
FÄRGSYSTEMET: Jag färgmarkerar alla på bordet, dom som har mindre än mig är mörkblå, dom som har mer är röda. De som har hälften så mkt som jag är ljusblå. Den som är shortstack är grön.

Säj den lycka som varar för evigt. Är nere i 3.9k och inte längre chipleader. Medelstacken är 2.9k så jag har bra läge ändå. Åker på rejäl nit med A3s. Jag träffar stegen. Han sitter med 68 off och har den högre stegen. 2k kvar bara. Men jag kan kämpa mig tillbaka. Kankse. 

Är ner på 1.5k. All in pre är enda alternativet. Överlever min första all in. Hade AKs, träffar tvåpar. Uppe i 2.2K fortfarande short men vid liv. Pos 43 av 65 lvl 5. Jobbig level, många som ryker nu (blinds 75/150).

Jag brukar likna turneringspoker vid krig. Nu är jag i skyttegraven. När nästa vettiga hand kommer måste jag "go over the top". All in preflopp. Kraftigt move i poker, både defensivt och offenstivt på samma gång. Nu har jag iofs ett m-värde på 10 och kanske kan jag syna eller min raisea. Men "All in" blir jag nog om jag skulle syna mig igenom en hand. Därför är all in pre smartare.
Turneringspoker är ett krig om tid. Och tålamod. 

Jag får ATs och går "over the top". ALL IN! 
Jag sitter i ganska sen pos. Alla verkar folda, men nej,  BB synar. Han har  JJ. Jag har ingen tur, träffar iofs tiorna men det räcker inte.
Jag blir utslagen på 40e plats. Bara 27 spl får pengar så jag gick back den här gången. Spelade inte dåligt. Kanske hade jag kunnat folda den ATs men jag tror han hade gått all in och jag hade synat. Handen som sänkte mig var den där för låga stegen. Ja ja. Nu sätter jag mig i solen istället. 

Over and out.

 

 

Kommentera inlägget här: