CtrlZ.blogg.se

Politisk. Personlig. Meningslös?

F! och en överenskommelse

Kategori: Allmänt

Jag har under några veckor haft en chattdebatt med en god vän angående F! som han beslutat sig för att rösta på (feministiskt initiativ). Jag har försökt få honom att ändra sig (min tes är att dom är för elitistiska, exkluderande för att attrahera massorna).

Vi nådde en överenskommelse idag: Om F! har över 3% i väljarbarometern en månad innan valdagen så kommer jag taktikrösta på f!. Men om f! har under 3% kommer han rösta på v-blocket.

Greider hade ju Nader som exempel i sin krönika. Jag köper hans resonemang rakt av, kriget i Irak hade inte ägt rum om Al Gore varit president och det var i slutändan Nader-väljarna som satte Bush i makten (de där 2% hade gjort stor skillnad i det valet).

Men om F! har över 3% i väljarbarometern i augusti är jag beredd att gambla. Då är det ändå nära. Då kan det gå hela vägen. Det kanske behövs ett feministiskt regeringsparti vad vet jag?

over and out



Kommentera inlägget här: